Träningsvärk!!

Igår var en tuff dag som gick i träningens tecken.. Först tester med tjejerna där de flesta gjorde riktigt bra ifrån sig, speciellt i brutalbänken så blev jag imponerad över deras insatser..

Sen iväg på den roliga intervallträningen, 5 gånger 3 minuter i 90% med 1 minuts vila mellan loppen.. Efter loppen körde vi dessutom 8 stegringslopp på 100 meter, lovar att man var mör i benen efter det..
Som om de inte var nog så fick jag för mig att åka upp på IKSU att köra mitt livs värsta gympass (återkommer senare i texten om det)..



Mats Sundin kan ha gjort sitt livs sista ishockeymatch inatt då hans Vancouver blev utslaget va Chicago med 4-2 i matcher.. Mats är en av de största inom svensk ishockey så jag säger tack för showen från den store mannen från Nacka som hade sitt adelsmärke i sin grymma backhand..

Här kommer en liten film om Mats...





Tuomas blev lite sur då jag hyllade Zingmark häromdagen i bloggen för att Zingmark visade bra form på löpningarna så igår växlade Tuomas ut sitt steg och visade vars skåpet skulle stå... Hatten av för dig Andreas och fortsätt sådär :)



Nu är Holtz helt klar för Storvreta.. Ska bli intressant att följa hur det kommer att gå för han i ett nytt lag där han bara blir en i mängden och inte som i Mullsjö där han ska göra 90% av allt som sker på banan..



Var som sagt igår på IKSU och styrketränade efter intervallträningen.. Kan lova att det var mitt värsta styrkepass jag någonsin gjort i mitt liv!! För tränar man med Atlas och Zeke då dom kör det Nya Zeelendska programmet så lovar jag att man får träningsvärk som F*N dagen efter, känns att man lever..

Efter 2 timmars intensiv gymträning med sjukt många set så är man inte så kaxig längre..
Ska iaf bli 4 sånna pass i veckan hädanefter, förhoppningsvis så blir man väl lite starkare och slipper ha så här ont efter varje pass.. Usch!!

  
Atlas Ahlehjelm och Zeke Nystedt mina personliga tränare i gymmet nu..



Börjar kurra i magen nu så är skönt att det snart är lunch :)

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0