Pimpling..

Landslagsbacken Anna Renström valde att lämna laget, något som resten av den stomme Dalens damer hade ifjol redan gjort.. Det blir Örnsköldsvik som blir hennes nya klubbadress..

Vad som gör att de etablerade spelarna inte vill vara kvar i Dalen det vet jag inte?? Men något måste vara infekterat där.. Nu har de fyllt på laget med en massa division 1 spelare och det blir spännande och se hur de kommer att gå för Urban och gänget i vinter.. De borde ju iaf slippa ha någon press på sig och på de viset kan de spela rätt avslappnat men samtidigt så kan det bli en jobbig vinter med tanke på att de inte har ett sånt rutinerat lag..  



Sverige vann kvartsfinalen mot Tjeckien igår med 3-1 och Jonas Gustavsson, aka "monstret", visade vilket fantastisk målvakt han är! Den ena svettiga räddningen efter den andra, att han spelar i ett annat lag är Färjestad nästa år är nog ingen vågad gissning, frågan är bara vars han hamnar??

Ikväll väntar Kanada i semifinal och de blir en bra mycket tuffare uppgift för tre kronor men fortsätter de att spela lika disciplinerat i egen zon kan det gå vägen.. Sen kommer "monstret" att behöva spela på topp för att de ska gå vägen och jag hoppas och tror på Sverige..

 
Jonas Gustavsson i Färjestads målet..



En ny hemsida är på väg att etablera sig här i Umeå.. den heter något så orginellt som www.innebandyumea.se och vad som kommer att finnas på den är väl inte riktigt klart men än så länge finns de en del bloggare där..
Jag hoppas att sidan kommer igång på allvar snart..



Fiska är något som jag tycker är riktigt roligt och för några veckor sen var jag, Mats, Mats pappa Lennart och Carro å traskade på isen borta vid Strömbäcks folkhögskola.. Vädret var riktigt bra, solen sken och de var vindstilla..

Vi fick en hel del fisk, Lennart fick den finaste, Mats den största och jag tror jag fick flest abborrar.. Sen C som aldrig i hela sitt liv hade fått en fisk men nu lyckades hon äntligen lura några stycken.. Här kommer bildbeviset på hennes livs första fångst :)


C med sin första fisk!



Här kommer fredagsmusik tipset.. Lyssna och njut :)


Gavin DeGraw - Stay



Snart lunch och helgen kommer inom några timmar.. Sweet..

Tack för mig.. Hej..
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0