Hedersamma förluster och rymdforskare..

Efter att Hajd-a-littel Mullsjö vann mot Järfälla i onsdags så hamnade dom på lite säkrare mark samtidigt som vi kommer närmare bottenstriden.. Vi har nu 5 raka förluster vilket inte alls känns okej då 3 av dom varit uddamålsförluster...

NU är det 7 matcher kvar för oss av seriespelet och för att hålla oss kvar kommer de nog krävas 2 segrar till och för att ta sig till slutspel kommer de nog att krävas 5 segrar..



Jag förlorar hellre med 10-2 och kände att vi hade inte en chans än då man förlorar och känner att fan vi var bra nära... Och nu har vi två sånna på rad...

Matchen i lördags mot serieledarna Täby så spelade vi riktigt bra och hade vi haft marginalerna på våran sida hade vi kunnat fått  med oss 3 viktiga poäng men nu blev det inte så.. Jag tror det är en kombination av orutin och att man som nykomling har det grymt tufft med domarna då man möter etablerade topplag.. Sen måste jag hylla Patrik Hagberg i den matchen som är inblandad i Täbys 5 första mål...

I derbyt och tv-matchen mot Dalen börjar vi matchen riktigt bra men efter 13-14 minuter in i första perioden är det Dalen för hela slanten och vi ska vara glada att vi bara ligger under med 1-2.. Sen tycker jag att de är rätt jämnt i de 2 sista perioderna men vi tar inte vara på våra chanser samt att Dalen lyckas bra med att plocka bort våra kontringar..
Det som avgör matchen till Dalens fördel är att dom har ett aggresivare försvarsspel samt att de gör mindre individuella misstag.. För Dalens tredje mål tillkommer då vi gör ett katastrof byte (Jacke hade lyckats få mathis halsband på sin klubba på nåt märkligt sätt, samt att jag gör ett dumt byte) och sen deras fjärde kommer i tom kasse då vi spelat 6 mot 5 och vi tappar bollen olyckligt...

Nu kanske inte Dalen vinner matchen orättvist sett till FARLIGA målchanser men vi vinner skotten och med marginalena på våran sida hade vi kunnat ta poäng i matchen..



Ihelgen åker tjejerna och spelar j18SM regionslutspel i Skellefteå.. Blir spännande och tufft men vi får se möjligheterna.. RIG är enligt mina ögon storfavoriter till segern.. Fast de ska ju spelas om det..




I en av dagstidningarna hade en reporter skrivit att jag hade sagt att hela Dalen var ett gäng icke rymdforskare som inte skulle skriva 2.0 på högskoleprovet... Det var bra kryddat av han.. För såhär gick konversationen till på riktigt.. Reportern frågade om vad storebror bäver skrek mot mig och Mats efter slutsignalen.. Sen frågade han om hur det var att möta Dalen i ett derby, om det var mycket hets och så.. Jag svarade:
- Det är skoj och visst finns de lite hets för det har ju NÅGRA i sitt lag som inte är rymdforskare och skriver 2.0 på högskoleprovet.. 

Sen ville han veta vilka jag menade men de tyckte jag inte spelade någon roll och helt plötsligt var det hela Dalen jag tydligen sågat...

Aja nog om det.. man ska inte säga allt man tänker till en reporter efter en derbyförlust...


 
Nu är jag inte den som tror att marginalerna och tur är inget som kommer av sig själv.. Det krävs hårt jobb och slit för att få bollarna att studsa åt vårat håll.. För oftast är det de lag som krigar mest som får med sig mest..



Här kommer veckans mål från NHL..


Vad händer med Percys rödhökar?? Med ett nybyggt tempel men snart inget hockeylag? Fast de kanske vänder nu och de tar sig samman och tar sig till Play-Off och väl där kan ju allt hända..



Zätas nya lön i Detroit helt okej va... 12 årskontrakt värt 576 miljoner svenska kronor.. Tackarrr



Några reflektioner från derbyt:

¤¤¤ Torp var kanske Dalens bästa spelare under matchen..

¤¤¤ Har Hörna Grumme som personlig sponsor?

¤¤¤ Hux-flux hade Höken blivit TV-kändis...

¤¤¤ Sundelins BOMB var matchens mål!!

¤¤¤ Ställ, Tuomas och lingon klart bäst hos oss..

¤¤¤ Tänk om de alltid var sådär mycket folk på gammlia..

¤¤¤ Har Nilsberth blivit Hindu?

¤¤¤ Vi har å lära av Dalens backchecking..



Det var allt för stunden.. hörs..

/#33


Kommentarer
Postat av: Humlan

Du, vad har iksu elit för hemsida? Eller är det bara den på iksu.se?



Hoppas allt är bra!

Kram

2009-02-06 @ 17:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0