IKSUs nya tränare klar!

Jag blev riktigt paff då jag träffade den nya tränaren igår kväll på OK och han berättade att ni är vi inom samma förening.. Först fattade jag ingenting sen trillade polletten ner.. Jocke Sjöström ska träna IKSU Elit!!

Jocke är en kille som jag känt och vuxit upp med ända sen jag var 13-14 år men jag trodde aldrig att jag skulle få se han som coach för IKSU, ja menar killen är mer röd (Ersboda) än självaste Olof Palme var..

Fast tro nu inte att jag tycker det är ett dåligt val av coach.. Nej nej nej, killen har gjort enormt mycket för Ersbodas damer genom åren å kan väldigt mycket innebandy sen tvekar han inte att ryta ifrån om nåt inte är bra eller göra det som inte funnits i IKSU det sista 5 åren.. Jo vadå... COACHING under matcherna..

Visst har Curt och Ove haft sina framgångar med IKSU men tyvärr.. Ingen av dom är någon riktig coach i min värld iaf!! Så känns spännande och se hur det kommer att påverka laget¨nu då Jocke kommer in..


En riktigt gammal bild på Jocke men de var den enda jag hittade.. :)



Träningarna för oss i City har varit lite upp och ner.. Bra tempo men tyvärr lite väl mycket hawaii spel och svårt spel (kanske framförallt från min sida).. Men målvakterna (John och Ställ) har skött sig riktigt bra och det är glädjande :)

PÅ Lördag spelar vi vår första träningsmatch mot division 1 laget Ersboda.. Återkommer med tid och plats.. Men ska bli kul att spela match igen :)



Grabbarna hade ispremiär i måndags och enligt rykten så hade det sett okej ut för att vara första passet men det säger egentligen ingenting...

Jag hoppas iaf att det blir en roligare vinter i år än förra... För den var riktigt riktigt riktigt ILLA!!



Nej nu måste jag stressa iväg.. ska hinna förbi på Stadium och hämta några tröjor sen förbi på tryckeriet å lämna dom innan träningen börjar kl 16:00

Vi hörs..

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0