Premiär!!

Ja då var våran SSL-premär överstökad och den kan sammanfattas med 1 ord ORUTIN...



1: På banan tycker jag inte att Pixbo var speciellt mycket bättre än vad vi är.. Första femman spelar 1-1, tredje femman spelar 3-3 och vi faller lite ur ramen då vi spelar 0-1.. Trots att våran femma förlorar våran matchen i matchen tycker jag att vi skapar bra många fler farligheter än vad de gör då vi är inne på banan.. Mats har 2-3 bra lägen, jag har 2 som jag bör hänga dit och Peder har 2 hyffsade lägen.. men de handlar ju om att sätta dit chanserna man får och tyvärr gjorde inte vi det i lördags..

Det gjorde däremot Pixbo... 8 skott på mål i 2:a perioden och 5 mål.. snacka om effektivitet...

Pixbo har 3 powerplay och gör 2 mål.. Vi har 2 powerplay och har kanske 1 skott mot mål.. de håller inte om vi vill vinna matcher...

2: Runt omkring... Visst de var premiär MEN de blir ändå rätt pinsamt då folk får köa i över 40 minuter för att komma in till matchen bara för att vi inte kan med vårat nya datasystem... Ha fri placering så slipper folk bli irriterade och framförallt får dom se hela matchen.. Nu var det massor av folk som missade hela 1:a perioden för att de skulle väljas platser... Känns som att vi kommer att fylla Gammlia kanske 1 gång i år och de är i derbyt mot Dalen...

Priset för att se oss spela.. 90 kr / 70 kr för en student... vet inte riktigt hur de som bestämt priserna tänkt... Vill de råna de stackars tappra som kommer för att se oss eller vill de skrämma iväg publiken... NÄE SÄNK priset genast med minst en tjuga... Fast jag tror att om priset låg på 60 kr / 40 kr för student så skulle vi tjäna på det, för de som kommer på matcherna handlar ju saker i kioskerna oxå... Vi ska ju vara folkets lag, så sänk priset så kommer nog de oxå!!

Till nästa hemmamatch mot AIK, kompensera alla som var på första matchen när det blev så mycket strul med fri entré eller nåt..

Synd att en ur våran styrelse ska komma ner och förstöra vårat intro.. Sköt ni erat så sköter vi vårat känns de som..



AJA.. nu är iaf premiären bortgjord och jag tror alla har lärt sig enormt mycket av den.. Både vi på plan samt alla runt omkring.. så de kan bara bli bättre.. Nu ser vi frammåt mot nästa match...Helsingborg borta på söndag...



Här kommer iaf lite bilder från matchen...

  
Mats dribblar..                  Mattis..                               Van manen sprang in i en vägg
  
Vissa hade en tung dag.. Mats upprörd..                Tuomas krigade på bra..
 
En vinnare och en förlorare..

Foto: Mats Ragnarsson


/#33

Kommentarer
Postat av: Morbror

Angående matchen tycker jag att ni står upp bra. Roligt och fartfyllt spel (ibland kanske för fartfyllt) med en hel del lägen. Försvarsmässigt kan det bli bättre en del mål såg enkla ut.

Sedan kanske man inte ska begära vinst mot Pixbo, men hemmamatch och premiär kunde ha räckt. Pixbo glänste inte precis.

När det gäller barnsjukdomarna med insläppet kan jag bara hålla med. Det hade varit enkelt att släppa in alla med fri placering.

Sedan kan inte jag förstå varför en förköpsbiljett ska vara dyrare om jag fixar allt själv på nätet????

Man får betala 15kr för att underlätta för insläppet???? Detta gäller nu inte bara City.

2008-09-15 @ 15:54:53
Postat av: humlan

du far nog bjuda mig pa en fri biljett om jag ska komma och kolla matcher. 90 span for att se innebandy,vart fan ar umea pa vag?

2008-09-17 @ 13:44:12
URL: http://tollefsen.bvlogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0