3 blev 1..

Vi hade ALLA chanser i världen att ta våran första 3 poängare igår i bortamatchen mot Helsingborg men återigen är vi för ineffektiva.. Golvet inne i Idrottens Hus var allt annat än bra, maken till halkigare golv har jag aldrig varit med om.. Ni som vet hur jag spelar vet att jag ligger ner i vanliga fall 20% av tiden, nu var den siffran uppe i 80%...



Karlberg (FCH´s tränare) säger till innebandymagazinet att han tar på sig skulden för att de bara blev oavgjort i matchen igår.. Att hans spelare misslyckas i backcheckingen.. Förstår inte riktigt hur han från sidan av kan få dom att backchecka snabbare.. Aja nog om det..

Det Helsingborg som var på banan igår tar sig inte till slutspel, de måste upp flera snäpp för att lyckas med det.. Sen krävs de nog att de får tillbaka Gullstrand och att Nede slutar fjanta på å börjar producera lite frammåt...

Matchen igår då.. Ja.. Helsingborg har mer boll än vad vi har men det är vi som har de flesta och de farligaste målchanserna.. Deras keeper är en riktig spratteldocka som hade en bra dag och sprattlade rätt, samtidigt som vi måste bli mer resoluta i våra avslut..

Sen att jag bjuder på deras 5-5 mål då de är kvar 6 minuter av matchen känns ju sådär.. men tror jag lärt mig nåt av det iaf (för ska inte skylla allt på golvet)



Det är glamouröst att vara SSL spelare i Umeå City..  Vi har en egen jumbojet som vi tar till alla bortamatcher som ligger nedanför Hörnefors.. eller??..
Att resa i 17 timmar för att spela en match som varar i 65 minuter för att sedan åka 15 timmar tillbaka.. Eller så kan man skriva 32 timmars resa för att spela 1 SSL match.. Ja de är verkligheten för oss.. Vad säger man.. Är man lurad eller är det kärleken till sporten??




Jacke in action på isen i Helsingborg


Gurra Forsberg är på väg att göra comeback i Team Thorengruppen i division 2.. Rätt bra nyförvärv att få in till de unga laget... Calle bara 1 ass i första matchen.. Dags för en mosmeny eller?? ;)



Det var en sorgens dag igår för IKSU damerna.. visst hade dom en bra helg där dom vann med 8-2 mot Pixbo och 12-1 mot Engelholm.. Men jag är SÄKER att Ove och Peter hade bytt bort sina 6 poäng mot en hel Namita...

För olyckan var framme igår igen och ännu ett knä gick sönder.. Första kollen säger att Namitas främre korsband är av och stämmer det så lider jag så fruktansvärt med Namita..

När Namita kom till IKSU var hon en oskolad back som levde på sin snabbhet, idag är hon en av Sveriges absolut bästa backar.. Hon har kvar snabbheten men utvecklat sin fysik och kryddar det med ett smart passningsspel.. Så det blir ett tungt avbräck för IKSU och landslaget...

Jag hoppas du kommer tillbaka ännu starkare och ännu bättre Namita.. jag tror på dig!! :)


Namita i full färd att skjuta..


Dags att ta igen lite förlorade sömntimmar nu sen våran lilla resa..
zZz
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0