ÄNTLIGEN!!

Äntligen 1:

Vi lyckades i söndags ta våran första trepoängare i SSL då vi tog emot Järfälla Spiders på hemmaplan.. Vi gör nog våran sämsta insats hittils under säsongen då vi inte alls får upp samma fart i fötterna och passningarna sprides som aldrig för.. Fast som någon sa "det krävs två för att dansa"..  men vi lyckades trots det vinna matchen med 5-4.. GLÄDJE!!

Stor segerorganisatör var Danne Pettersson som snyggt sköt in en sik i bortre stolpen med dryga minuten kvar av matchen.. Sen ska Ställ i kassen ha cred för sin insats för han var riktigt stabil..

Min egen insats då.. Ja var längesedan jag kände mig så seg i kroppen och hade inte allt för många rätt där ute på banan, så blev med all rätt åsidosatt i tredje perioden.. (fast fick komma in och spela boxplay å sista minuten). Men efter en sådan insats kunde jag inte vara nöjd på mig själv!! Så jag straffade mig själv genom att ta milspåret uppe i gammliaskogen.. Kan lova att min kropp inte vill springa den igen.. Är bara en massa upp och nerförsbackar, fyyy Faaan..


Petz har precis gjort 5-4 målet!!


Det har varit mycket snack om betygsättningen på innebandymagazinet.. och jag måste ställa mig i raden bakom dé som tycker att de blir lite väl mycket Kalle Anka över det.. Jag menar att den som sätter betygen borde ju iaf veta LITE om innebandy och sen ha koll på vilka spelare som är vilka...

Skoog berättar i sin blogg att Ciya Hayo fick en 2:a i betyg trots att han låg hemma i sängen i Falun och var sjuk.. Bra jobbat Ciya..

Men nu kommer jag till det jag skulle komma till... I matchen mot Mullsjö, ja i den matchen där sista perioden inte finns kvar i mitt minne, men då ska tydligen Yngve Nordin spelat sista perioden med oss?!?!.. Senast jag minns att Yngve spelade en match med oss var kanske 2 år sedan.. Men nån som kommer ihåg sista perioden kanske kan bekräfta om han var med?? Kollade på innebandy.se men där står han registrerad för Argentum!!

Aja.. Så ni som läser betygsättningen, ta den med en nypa salt..



Äntligen 2:

Titta jag skriver igen JIPPIE!! Har varit sjukt mycket på schemat den sista tiden..



Idag kom första snön här uppe i Umeå.. Jag gillar faktiskt vintern och snön :) men nu tror jag tyvärr att de som kommit idag rätt snabbt kommer att smälta bort.. För utan snön är det så mörkt och trist ute.. Snön lyser upp och får en på bättre humör!!



Äntligen 3:

Ja då var Skellefteå AIK i serieledning i elitserien!! Asså hur sjukt är inte det!! Jag är inte BITTER.. för ja menar Björklöven stormar ju fram i allsvenskan.. Eller hur var det nu??.. Lövens tränare Fagervall är NÖJD över 1 poäng på bortaplan mot Mariestad.. men men.. Får hoppas att vindarna vänder snart för grabbarna!!



Fredrik Holtz... Superligans mest överskattade spelare!!



I tisdags hade vi ett löppass med City och ni som vet hur Thomas Straete ser ut (för ni som inte vet så är han kanske 1.85 lång och väger c:a 90kg), alltså en stor Norsk björn... Att han skulle vara en sån kenyan på att löpa det trodde jag inte... Vi körde 6 gånger 3 minuters intervaller och Straete var 20-30 före den som var tvåa i varje lopp.. SJUKT IMPONERANDE!!


Moses Kiptanui eller Thomas Straete..


Nu vankas detr lunch på 57:an med Bäcklund nej just ja Ahlehjelm :) Var tydligen helstekt fläskfile på menyn idag :P

Hörs
/#33

Kommentarer
Postat av: Sasja

Äntligen skriver du

2008-10-31 @ 17:10:35
Postat av: Mr Kliste

Äntligen #4



Du skriver igen :P

2008-11-01 @ 10:59:53
URL: http://www.sellessal.com
Postat av: H

Tack för dina snälla ord om farfar. Hälsa din mormor nästa gång du går förbi!



Det är en tjej här som jag känner,hon är från apstan,tror du hon är nå jävla irriterande eller? Hon Vet inte ett dugg om hockey men nu när dom leder då blir det minsann liv i luckan. Ska sluta prata me na..



Ta hand om dig,va inte för hård mot dig själv!

2008-11-02 @ 03:07:36
Postat av: Sofia

Välkommen tillbaka och grattis till vinsten!

2008-11-04 @ 21:45:51
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0