Top Of The Line!

Vi har nu lyckats ta två segrar i rad vilket har gett oss 6 poäng och lite andrum till strecken där nere.. Vi ligger just nu på slutspelsplats och de skulle ju vara helt magiskt om vi låg där den 9 mars..

I matchen mot Jönköping var det länge en väldigt konstig match där inget av lagen ville ha bollen kändes det som.. det var inte förräns i tredje perioden som matchen tog fart på allvar och vi kunde gå ifrån till ett 3-1 överläge med 10 minuter kvar av matchen.. JIK reducerade till 3-2 med 6 minuter kvar och de började forcera allt frammåt.. Hacke som hängt som en ryggsäck på Gillek under matchen blir tyvärr utvisad med bara 2:16 kvar av matchen... JIK chansar och plockar ut keepern å spelar 6 mot 4 men vi fredar vårat mål förbaskat bra ändå tills Ställ, som varit grym i kassen, gör ett utkast till mig och jag är ensam med en back mot det tomma målet men skjuter direkt och missar målet å bollen åker över sargen..
SUCCÈ tänkte jag direkt då jag flisat iväg bollen.. JAG som alltid tjatar på alla att ta de piano och hålla i bollen i de lägena.. men så blir man själv 12 år och tänker inte alls.. FY fan...

Och som ett brev på posten så kommer ju 3-3 målet oxå, bara 13 sekunder efter mitt genidrag.. Var inte nöjd med mig själv.. men fick förtroende att spela sista 23 sekunderna som var kvar av matchen och jag lyckas fippla fram bollen till Mattis som avgör matchen med bara 11 sekunder kvar av matchen... NI anar inte vilken lättnad det var i mitt bröst då jag såg bollen gå i mål...
Jag skrek rakt ut..
- JAG ÄLSKAR DIG MATTIS!!


Micke effekten på löven utblev rätt rejält i matchen mot AIK i söndags... 7-1 förlust var nog inte den start Mikael "top of the line" Andersson hade tänkt sig...

Chans till revansch redan ikväll då laget möter Almtuna på bortaplan.. Kom igen nu grabbar!!



Då var övergången officiell... Anna Wijk har signat på för IKSU.. Jag tror stenhårt på att Anna kommer att lyckas bra i IKSU, för hennes spelstil kommer att passa bra in hos Svenska Mästarna..


En gammal bild från Annas tid i Alba..


Matchen i söndags borta mot Balrog började med ett historiskt ögonblick för Umeå Citys herrlag... För första gången fick vi flyga till en bortamatch och det tackade vi med att vinn matchen med 4-5 :)

Flygresan ner var bara den en stor upplevelse.. var i stort sett bara kändisar med i planet.. Ersbodas herrlag i innebandy, Djurgårdens hockeylag, Bransta City Släckers, Jill Jonsson och ingen mindre än den store Thomas Di Leva...

Matchen då... aa första perioden verkar vi vara kvar på flygplanet eller nåt för maken till stillastående spelare var de nog länge sen de såg i Botkyrkahallen.. Perioden slutar 2-1 till Balrog och deras bägge mål görs av combackande legendaren Christian Hellström, de första lite turligt då han skjuter på zingos fot och in men de andra är av hög klass, kliver fram på en straff och stänker upp den i Ställs vänstar kryss... Vi ska vara väldigt glada att det bara stog 2-1 efter första för det hade lika gärna kunnat stå 6-1...

I andra så vaknar vi till och tar tag i spelet och vänder på steken och leder med 2-3 inför sista... Men bara 1:09 in i sista perioden skjuter förre Citybacken Mathias Hagert in kvitteringen SMACK!!! Balrog för nu spelet första 5-6 minuterna men sen tar vi över igen och skapar flera bra chanser men de dröjer ända tills 12 minuter in i perioden innan Ole snor bollen av just Hagert och rusar fram å snyggt zorrar in 3-4 målet. Vi har flera chanser att göra 3-5 men deras keeper gör flera "idioträddningar".. DE chansar och plockar keepern men Mattis snappar upp bollen och skickar in den i de tomma Balrogmålet.. Även om de reducerar till 4-5 så håller vi ut och tar våran första 3-poängare på bortais!!!
YES!!


Mattis och Micke Karlsson...


Rymdforskaren och Mats klunsade om vem som skulle sitta bredvid den store Di Leva på planet... Mats vann klunsen.. Rymdforskaren tog plats jämte Di Leva.. Efter ett tag knackar han på Mats och säger..
- Du tjejen bredvid mig lukar inte lite parfym...
Mats tror att han driver med han och skrattar lite tyst... det går kanske 5-6 minuter sen knackar han igen...
- Du har du sett vilka konstiga kläder hon har på sig...
Nu börjar Mats förstå... Rymdforskaren vet tydligen inte vem Thomas Di Leva är...

När vi kommer av planet och Rymdforskaren ska slå på sin mobil... Kommer han på att han inte kan sin egen pinkod... Man slutar aldrig förvånas av den gode mannen :)


Di Leva i sin fina klänning..

Snart dags för en liten löprunda... Men först ska dagen avslutas på jobbet..

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0