Vad hände??

Sveriges U19 tjejer var STORA guldfavoriter i VM som avgjordes i Polen under veckan som var... Men Schweiz skrällde rejält då de kunde vinna finalen efter sudden death med siffrorna 7-8.. Nåt som är anmärkningsvärt är att Sverige släpper in så många mål?? Sen om det var försvarsspelet eller målvaktsspelet eller kanske en combo?? de låter jag vara osagt eftersom jag inte sett något.. Men det är iaf för många insläppta mål..

För innebandyn i sig som sport så kanske det var de bästa som kunde hända att Sverige inte vann... men jag lider med mina tjejer..

Bara för spelarna att ladda om batterierna och för ledarna att utvärdera vad som gick på tok?? Tror att det kommer att vara ett enormt TAGGAT U-19 landslag i VM om 2 år och halva truppen får ju vara med då igen så chansen till revansch finns ju för de...



EM- truppen släpptes igår och den STORA "bomben" var att Henke brorsan var med i laget igen.. Förbaskat roligt måste jag säga.. Visst kan de vara lite synd för Elmander som kanske inte är ordinarie nu och för Berg som inte fick följa med MEN Henke är en STOR fotbollsspelare med en grym personlighet som jag tror kan hjälpa Sverige till framgång...

image92
Henke är med igen!!

Ska bli riktigt skoj att följa Sveriges väg i EM... Här kommer min tipsrad för Sverige i gruppspelet...

Grekland - Sverige 0-1
Sverige - Spanien 1-1
Ryssland - Sverige 1-2

Sverige blir 2:a i gruppen efter Spanien, då de har bättre målskillnad... Sen i kvartsfinalen kommer det att krävas ett underverk då det möter Italien, Holland eller Frankrike.. Inga skitdåliga länder direkt.. MEN tar sig Sverige vidare från kvarten då börjar jag TRO på EM-GULD!! Kan Grekland så kan VI!! Trots att vi ingen Dellas har...



CM (Championship Manager) eller FM (Football Manager) som det heter nuför tiden är verkligen ett GIFT!! När man väl börjat spela så kan man inte sluta... Kör just nu med en save där jag är Start i norska division 1.. Målet är att ta mig upp till Tippeligan och ligger nu 2:a 1 poäng efter serieledande Odd med 5 matcher kvar att spela av säsongen..

Jag har ett ganska ungt och intressant lag där jag lyckas knyta till mig Oremo från Gefle och 2 GRYMT duktiga Argentinare som förgyller mitt mittfält..

Här kommer iaf en bild från CM 03/04 då Alessio Cerci var helt magisk.. kolla in hans stats genom att trycka HÄR.. SJUKASTE!!



Sverige vann ikväll kvartsfinalen mot Tjeckien efter sudden... Stor matchvinnare var Henke Lunkqvist i kassen, sjukt bra men även Weinhandel som gjorde det avgörande målet.. Men i semin blire tufft då hemmanationen Kanada står för motståndet...



Här kommer en video med den grupp som spelas flitigast hemma hos mig nu... Tack för tipset Bandling!!


Familjen - Huvudet i sanden



Näe nu blir det nån till match med Start innan sängen kallar...
Hörs..
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0