Damfotboll ?!?!

Var igår och kikade på derbyt mellan UIK och Umeå Södra... Södra började matchen bra och var bra med i 30 min sen var det UIK eller jag menar Marta för hela slanten...
Södra hade EN!! bra kombination på hela matchen där det hade mer än 4 passningar inom laget... UIK hade kanske 4-5 kombinationer med mer än 4 passningar inom laget... Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att rulla bollen inom laget istället för att tjånga och slå världens svåraste pass 9 av 10 gånger??
Det är nåt jag tycker är ständigt återkommande i damfotboll generellt... Kanske är det jag som är och ser på fel matcher??

Lite andra reflektioner från igår...

¤ Marta är en klass för sig.. 4 kassar trots att hon brände 2 straffar.. säger en del!!

¤ Södras keeper var deras klart bästa spelare, trots att hon släpper in 6 kassar vilket oxå säger en del om Södra..

¤ Nästan 3500 åskådare på Gammliavallen är riktigt bra... Undra om herrderbyt mellan UFC och ESK kommer upp till den siffran?? Tveksamt va...

¤ Utan Marta och i viss mån Ramona hade UIK nog inte varit mer än ett mittenlag i Damallsvenskan..



Ikväll har vi fettmätning med innebandyn.. Känns sådär, men är ju kanske bra då man får ett värde nu och kan jämföra sen efter sommarträningen OM man blivit lite mer FIT :)

Det är även Jonssons första pass med oss sen han flyttat hem.. vi får se om han kan tillföra något eller inte ;)



VM matchen igår mellan Ryssland och Sverige var allt annat än vad som visats förut... Murrays tackling var ful men matchstraff var lite för hårt i mina ögon... Sverige gjorde en riktigt bra match och det var otroligt orättvist att Ovechkin fick avgöra matchen med endast 5 sekunder kvar av matchen.. Men nu har ju Sverige iaf visat att man kan spela hockey...


Murrays fina tackling..



Nu blire lunch.. lite kyckling å ris...
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0