SIL

Då var det officiellt det som jag vetat om ett bra tag nu.. Det startar en SIL-liga (Svenska Innebandy Ligan) i Umeå oxå.. I Stockholm är det sjukt stort, är över 5000 utövare men då har ligan funnits sedan 1996..

Vad är då SIL??.. Jo det är är innebandy fast på mycket mindre planer, man spelar 3 mot 3 + målvakter då... Sen är matchtiden 3x11 min och de finns en radda med regler som är annorlunda de vanliga spelet...

Här kommer några av de:
MÅLVAKT FÅR:
+ Kasta bollen direkt in i motståndarmålet
UTESPELARE FÅR:
+ Fösa bollen vid frislag
+ Med egen klubba lyfta motståndarens klubba
+ Med foten spela bollen (även till medspelare)
+ Nicka bollen (även göra mål på nick)
+ Hoppa - för att ta ner boll eller t ex släppa förbi skott
+ Spela utan klubba
+ Vid passivt spel placera klubban mellan motståndarens ben
+ Vistas i eller snedda över egen målgård
+ Spela till egen målvakt obegränsat antal gånger
+ Liggandes täcka skott och spela boll

Det kommer att hålla till uppe på badmintonstadion på Ersboda... De siktar på att nå 48 lag nu redan första året... I mina ögon så tror jag det blir svårt att få ihop så många lag redan första året, MEN det kanske marknadsför det på ett STORT sätt så de lyckas... Jag tror iaf att jag kommer att vara med och spela.. För det låter riktigt skoj :)



Nu blir det en ny tennismatch mot storebror.. Får hoppas att regnet och blåsten håller sig borta från centercourten...

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0