Kissväder

Man kan inte bli annat än deprimerad då man tittar ut genom fönstret.. Grått och regnigt = blött å jävligt..

Slask är nog bland det värsta jag vet, näe låt det vara minus 10 grader och jag skulle vara nöjd :)


Var igår och tittade på åttondelsfinal i juniorallsvenskan, RIG mötte KAIS/Mora... Ett Mora som hade med ett par spelare som även var med ihelgen då vi mötte dom.. Det Finns en spelare i Mora som imponerar på mig och det är Bobby Edberg.. En rightarforward med bra händer och fötter, gjorde 2 kassar i matchen oxå..

Matchen vann Mora med 5-7 efter att ha gjort sista målet i tom kasse... RIG slarvar lite för mycket och gör för enkla misstag för att det ska vinna matchen.. 4 av målen som Mora gör är individuella misstag från RIG´s sida..

Rikard Eriksson och målvakten var det som imponerade mest i hemmalaget och i vinnande Mora var det Bobby och deras keeper som glänste mest..



Grabbarna har nu värvat in en till finne.. Jussi Heikkinen, back från Nyköping, som ligger 4 i poängligan för backar.. Och han har faktiskt gjort fler poäng än nån annan spelare i löven oxå... Så jag hoppas han kan vara den PP back dom letat efter...


Nu är det dags för lunch.. men vi hörs..

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0