Final...

Dagens inlägg kommer att till största del handla om finaler...



Börjar med att skriva att Västerbottens flickor 15 tog sig till final i distriktslags-SM vilket jag måste säga var riktigt starkt gjort.. Jag är imponerad över tjejerna som åkte ner och krigade på som ett riktigt LAG... För det var just det de var, ett lag, för det fanns ingen enskild superstjärna i laget utan alla slet för varann och det räkte till en final...

Men väl där så var Stockholm och framförallt elitseriespelaren Moa Hedlund för stark, hon ensam gjorde 4 mål i finalen... som tillslut blev 6-1... ingen skugga ska falla på tjejerna i Västerbotten, utan var stolta för det ni presterat tjejer...



Juniorhockey-VM finalen blev en riktig rysare.... I 2 perioder var det bara ett lag på banan, det Canadensiska laget var 1,2 och 3:a på varje puck, vann varje närkamp... De Svenska spelarna såg inte speciellt sugna ut på att spela... Men i tredje perioden kommer de ut som ett nytt lag och tar över matchen totallt... Reducerar i PP, ett mycket snyggt mål som lövenlånet Jonathan Carlsson fick göra... Och sen skapar Sverige chans på chans men pucken vill inte in... Inte förns Sverige plockar keepern och apan, oj förlåt Skellefteåspelaren, Tomas Larsson kan skicka in kvitteringen med bara 30 sekunder kvar av matchen...

I förlängeningen är det Sverige som börjar bäst men efter lite schabbel i egen zon lyckas Canada trycka in segerpucken...

Det var Sveriges första medalj i JVM på 12 år.. rätt bra jobbat ändå killar... Ni har imponerat på mig...



I 13-dagscupen blev det som jag tippade i från början att det skulle bli Ersboda som vinner på herrsidan å Umeå City på damsidan och visst blev det så... MEN..

PÅ herrsidan vann ESK i sudden mot div 3 laget Thorengruppen...
PÅ damsidan vann City i sudden mot ESK...

Rätt jämnt.. precis som de ska vara...



Kan inte låta bli att skriva nån rad om Sveriges nya skiddrottning... Charlotte Kalla som idag i "finalen" av tour de ski visade klass...

Jag är en sån person som blir rörd över idrottsliga prestationer och kan säga att tårarna inte var långt borta då man såg Kalla i slutet av den tuffa backen bara trampa förbi en stillastående finska och gå över mållinjen som värdig segrare...

Hon har imponerat hela veckan där nere på tour de ski... I och med den här segern så blev fröken Kalla bara 900 000 kr rikare oxå.. inte illa ;) 

Jag tror hon kommer att bli den största någonsin på damsidan i längdskidåkning...



Med tanke på att vi pratar om finaler idag måste jag visa detta klipp från en klassisk final... OS 1994 i Lillehammar... Sverige mot Canada...



Näe de var allt för mig ikväll.. grymt trött så godnatt...

Hörezz
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0