Australien Open..

Sharapova fortsätter att imponera och går fram som en slottermaskín i årets Australien Open.. Vann sin semifinal inatt mot 3:e seedade Jankovic med 6-3 6-4... Hon har inte tappat ett ENDA set under årets Open... Blir en solklar favorit till slutsegern...

Tyvärr förlorade min andra favorit, Hantuchova, sin semifinal mot Ivanovic trots att hon vann första set med 6-0 men Ivanovic kom tillbaka, repade mod och vann de två sista seten med 3-6 4-6 vilket betyder att hon spelar final...

Lite tråkigt tycker jag för hade gärna set en final med mina 2 favoriter men men.. kan inte få allt...

              
Sharapova servar                 Ivanovic retunerar    (klicka på bilderna för att få dom i större format)

Jag hoppas iaf att få se Sharapova göra denna gest efter finalen...
image41



PÅ herrsidan blev det en STOR skräll i den första semifinalen...

Rafa Nadal blev utslagen av den oseedade fransmannen Jo-Wilfried Tsonga i tre raka set, 6-2, 6-3, 6-2... Blir otroligt spännande att se OM fransmannen orkar ladda om batterierna till finalen där han ställs mot antingen, världsettan Federer eller världstrean Djokovic...

image42
Tsonga skriker ut sin glädje efter skrällsegern mot Nadal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0