Helgen...

Ihelgen har det varit rätt mycket innebandy...

Fredag:
Vi vann matchen mot Ö-vik med 6-5 efter att Rehn stått för en monsterräddning i sista stund av matchen... Men vi borde inte ha behövt hamna i den situationen men herrarna i gult ville att det skulle bli jämnt ända in i slutskedet..
Det märks att de är mycket som står på spel då vi har väldigt svårt att få igång vårat egna spel men efter cirka 7-8 min in i tredje perioden lägger vi in en högre växel och gör ett par mål...

Lite länkar om matchen...
innebandynytt
innebandymagazinet 1
innebandymagazinet 2
VK
VF
ÖA

Lördag:
På lördagsmorronen hade vi en kort träning med F-16 laget och efter den stannade jag kvar på IKSU för att bevittna då IKSU pulveriserade ett stackars Karlstad med 9-0.. stog 6-0 efter 1:a perioden där IKSU visade upp ett bländade spel..
Det var nån bloggare med halvtaskig musiksmak som kritiserade Namita Andersson friskt i nån krönika.. Min fråga är.. VAD VET HAN OM INNEBANDY??
Namita har gått från att vara en brunkarback av den högre skolan till att kombinera ett SANSLÖST bra försvarsspel med ett vårdat passningsspel och ett offensivt tänkande som gör att jag rankar henne som en av IKSU´s absolut bästa backar i dagsläget... 
Men de är ju min syn på saken och frågan är ju vad jag kan om innebandy??

image54
Namita in action

Efter IKSU matchen åkte jag hem för att se hur de gick i matchen mellan KAIS Mora - Gävle.. och när jag tittade in på innebandy.se och fick se att KAIS hade tagit ledningen mot med 4-0 efter 1:a perioden började en riktigt jobbig stund ÄVEN om jag hade känslan av att Gävle skulle vända och vinna... Och så blev ju fallet och spänningen lever ända in i sista omgången av serien... ojoj..

Blir en spännande söndag nere i Sundsvall...  då vi kommer att kämpa för att vinna serien kommer Sundsvall att kämpa för att inte åka ur... Det lär bli en riktigt svår match där nere.. Men det är väl för sånna här saker man håller på med idrott.. Bara att se möjligheterna och försöka göra sitt bästa i varje byte...

Söndag:
Tog en redig sovmorron på söndagsmorronen innan jag fick ett trevligt besök och sen vidare upp till IKSU för samling med tjejerna... Vi skulle möta Sundsvall, ett lag som vi verkligen inte har haft lätt med om man kollar våra matcher mot dom.. Men vi bröt trenden och skrämde bort Sundsvallspöket långt bort då vi vann matchen med 6-1 och OM vi hade haft lite mer fokus hade vi gjort de dubbla antalet mål..
Alla tjejer ska vara nöjd med sin instats och det som glädjer mig lite extra är att de nya ENDAST efter 3 veckor i laget börjat komma in riktigt BRA i spelet.. både offensivt som defensivt.. KEEP IT UP!!



I veckan har tjejerna 2 matcher.. 2 derbymatcher.. mot 1:an och 2:an i serien...
Först möter vi RIG på onsdagskvällen, våra tidigare mot RIG i år har slutat såhär....
(våra siffror först)
-- J18 DM 3-6
-- J18 SM-kval 3-3
-- Div 1 6-5

Som ni ser har vi spelat rätt jämnt i alla matcher och de blir intressant att se OM vi ännu en gång kan stå upp mot LANDSlaget...

Sen i sista omgången på lördag möter vi Umeå City, ett lag som verkligen blandar och ger då dom spelar.. DE har mycket tyngd i sitt lag och har Angelika Westergård en bra dag är dom riktigt svårstoppade...



Grabbarna torskade hemma i sudden mot Huddinge i fredags och nu gick tåget för att komma topp 3... Nu blir det play off istället...
KÄMPA för att behålla 4:e platsen nu...



Sen avslutar jag helgens inlägg med en tanke för Arsenals Eduardo.. Eller snarare på hans fot.. Efter en brutalt ful tackling så bryter han benet.. Det ser ut att GÖRA SÅÅÅ ONT.. Lider med han...

image55
Fin tackling av Taylor

Klicka HÄR för att se ett bildspel om hur de såg ut då foten gick av (Varnar känsliga tittare)

Kommentarer
Postat av: Namita

Tack Dille! Det värmde.
Inte för att jag bryr mig så hårt vad den där killen (vem han nu ens är?!) tycker om saker och ting, men de finns ju roligare saker att göra än att blå sågad sönder och samman. ;)
Se till och vinna i helgen, vi vill se heta derbyn nästa säsong...

2008-02-26 @ 20:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0