Nattliga funderingar

Klockan är nu 03:27 och jag sitter längst bak i en buss med bara blåa krigare. Känner mig lite avundsjuk på många som lyckats att slumra in. Själv så är jag otroligt dålig på att sova på bussar. Har så fantastiskt svårt att hitta en skön och lämplig ställning att sova i. Det pruttas en hel del här bak måste jag också säga. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det men det har som blivit accepterat att få smyga iväg in lite rackarbajsare utan att nån ser ner på nån för det. Man kan väl säga att det är "högt i tak" i den förövrigt rätt trånga bussen.



 Pixbo matchen då??
 
Känslan dagarna innan matchen hos mig har varit att vi kommer vinna. Vi kommer slita häcken av oss i defensiven för att sedan när tillfälle ges ställa om och kontra sönder ett rätt segersäkert göteborgslag. Sen har vi jobbat en del på vårat pp under julen och känslan var att det skulle lossna även där.
 
Efter en mardrömsstart där vi gav pixbo några väldigt enkla mål så tycker jag vi kom in i matchen och min förutspådda matchbild infann sig. Pixbo hade bollen men vi skapade de bättre chanserna via våra kontringar som vi gång på gång tilläts göra. Och så fortsatte det tycker jag ända tills "hesa fredrik" skrek för sista gången. En väldigt kortfattad men enligt min mening korrekt analys av matchen i stort. Vill påminna er om att klockan är väldigt mycket och därför förmår jag inte att analysera något djupare. Kan tillägga att vi gjorde två mål i pp vilket var jättekul. Minns inte hur många försök vi hade men det var iaf ett jättekliv framåt. Ska inte glömma heller att berätta att vi vann matchen med 9-6. Fantasktiskt roligt och nödvändiga poäng. Nog om matchen.


Jubel efter ett av våra mål!


 Efter 1 timmes blundande!
 
Nu när jag kikar över en mörkbelagd buss så ser jag bara tre huvuden sticka fram ovanför ryggstöden. Längst fram sitter Sune och tittar på film eller så kanske han bara sitter och håller våran legendariska busschaufför vaken så vi håller oss på rätt sida av vägen. Till vänster om mig sitter Peder och tittar ner på sin dator. Han småler med jämna mellanrum. Jag skulle gissa att han ser på nån lättsam och trevlig film som gör hans hemresa något kortare. Den tredje jag ser måste vara Ställ som sover sittandes. Riktigt bra gjort förövrigt.

Något som slår mig är att jag inte hör något snarkande. Lite märkligt tycker jag! Har aldrig tidigare haft en snarkfri natt med detta lag av någon av våra hotellnätter tillsammans. Kanske är det bussens brummande som mördar allt snarkljud eller är det bara så enkelt att ingen lyckas hamna i en sån djup sömn att snarkandet tar vid? Varför snarkar man? Kan folk snarka även fast de inte är förkylda och har sina luftvägar fria? Jag har ingen aning?!
Jag vet dock att man kan snarka helt klarvaken. Jag har aldrig gjort det själv och har aldrig varit med om det tidigare men det går!

Nu spelas den klassiska James Bond låten i högtalarna. Filmen Sune tittade på är slut. Hoppas inte inte han viker in årerna för det utan håller Bertil vaken vid ratten hela vägen till Umeå. Här ska blundas en stund till!!
 
Mvh/ En iskall #16

Kommentarer
Postat av: Sovarn

Jag skulle vilja påstå att jag är en ganska rutinerad bussovare, på våra bortamatcher.



Min hemlighet är att så snabbt man funnit sig till rätta paxa mittgången. Detta innebär att man först skaffar sig en vanlig sittplats. När man vill sova intar man liggplatsen en våning ner. Det finns några för- och nackdelar med denna plats. På pluskontot:



+Man kan ligga raklång, viktigt om man är stor.

+Man kan titta på film därifrån med fördel, och när man vill sova rullar man bara över på sidan. Som hemma, med andra ord.

+Det är ganska ljudisolerat därnere. Bra skydd mot högljudda (ni har några (någon) sådan vet jag.)

+Förbipasserande hejar i regel.



Nackdelarna:

-Om man nyligen tagit kisspaus/gjort ett statoilbesök blir gången lite smutsig och blöt. Det torkar dock ganska snabbt.

-Om det inte ligger heltäckningsmatta i mittgången är mysfaktorn låg.

-Är den dessutom hårt trafikerad är det en mycket oromantisk plats att sova på. Skor i fejset.

-Man får räkna med att bli trackad av lagkompisarna.

Men det kan man bjuda på efter några timmars god sömn!



Ta en handduk (eller kudde?!) och använd som kudde. Gör ett täcke av en jacka eller filt. Den som vill ta mittgångssovandet till nästa nivå kan ta med sig liggunderlag för att göra sovplatsen mjukare, renare och skålformad. Sov gott!

2008-12-31 @ 02:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0