Mycket snack..

Tydligen hade inte mitt förra inlägg kommit upp på sidan så jag fick nyss lägga upp det.. Aja men då fick ni ju iaf veta vad jag tänkte för några dagar sen...



Då var Sveriges svit bruten.. Men vilken match vi fick se på TV:n 0-4 som blev 6-4 som blev 6-6 och till sist 6-7 i sudden, de som såg sin första innebandymatch kan INTE ha sett sin sista match för snacka om underhållning..

Täbys pizzabagare, Rickie Hyvärinen gjorde en GRYM första period och en magisk dragning precis innan sin framspelning till Tero Tiitus avgörande mål i sudden.. Rickies meny i finalen 1+3, helt okej...

Men den jag gillar mest i det finska landslaget är Lassi Vänttinen, killen sitter bench men spelar i PP och han smällde in 3 kassar i just PP under finalen..


Lassi Vänttinen


I onsdags var jag och 7 till från Umeå City IBK´s trupp ner och spelade med vårat farmarlag Umeå City IBF i division 2.. Och det har varit enormt mycket snack och skriverier om att IBF lånar ner en massa SSL spelare och så nu under uppehållet.. eller att vi skickar ner så många spelare samtidigt.. Av oss 8 som fick kliva ner är de fyra spelare som varit helt ordinarie under hösten och de andra fyra har spelat sporadiskt.. IBF´s tränare hade checkat med RIG om det var okej att det var så många från oss som kom ner och spelade å RIG:et sa helt okej för oss.. Sen att en massa utomstående vill tycka en massa får man alltid räkna med...

Att Dalen skickar ner fyra stycken till Sandåkern eller att Täby skickar ner fyra-fem spelare till varje match deras farmarlag (div 2 de med) är det ingensom säger något om..



Nu är det KLART men inte officiellt.. Umeå City IBK får in ett nyförvärv mitt under brinnande säsong.. Jag tror personligen han kommer att göra stor nytta hos oss... Vem det är?? Ja de får ni veta inom kort...



Matchen mot RIG i onsdags då.. ja vad ska man säga.. Vi SSL spelare gjorde väl inte något större väsen av oss eller vi är inblandade i 4 av 7 mål men i övrigt kunde man nog inte se vilka som var SSL spelare.. RIG kämpade och slet på bra hela matchen men John i kassen var riktigt bra samt att IBF´s helt egna femma gjorde 2 mycket viktiga mål i sista perioden vilket släckte hoppet för RIG.. 3-7 seger till IBF blev slutresultatet till slut..

Min egen insats.. tjaa man är nog inte en av de bästa spelarna i division 2 kan man rätt snabbt räkna ut efter insatsen i onsdags..



I mitt förra inlägg kunde ni se Jonatan Toews göra ett riktigt drömmål nu är det dags igen.. Kolla in vad killen gör med Detroits försvar.. Bra skills!!!
 



Skönt att det snart är matchdags nu igen.. de här med uppehåll är inte riktigt min grej.. För det är ju matcher man vill spela inte hålla på att träna och träna och träna... Så ser verkligen fram emot lördagens hemmafight mot Falun.. Bara att hoppas att utomjordningen inte spikar igen fullständigt..



/XO XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0