Division 2 matchdax..

Nu är det mitt uppe i ettt brinnande världsmästerskap i innebandy och Sverige är klara för semifinal där man med 98% säkerhet kommer att ställas mot Dalen eller just ja Schweiz... Jag tror att det blir en final mellan Sverige och Finland där det är en rätt öppen match... Spännande..



David Gillek som förra säsongen producerade i massor har i år haft det tungt liksom hela hans lag, Jönköping.. Men nu i VM så leder han poängligan med 11 poäng efter 3 matcher.. Känns som om Göranssonn tog ut rätt kille i valet mellan han och Micke Karlsson..


David Gillek i landslagsskjortan..


Våran senaste SSL match mot Storvreta borde vi tagit 3 poäng men bristen på att sätta våra målchanser samt att vi är lite för bekväma gjorde att vi istället gav bort alla 3-poängen till Uppsalalaget :(
Det kändes GRYMT onödigt eftersom vi absolut kunde och borde vunnit matchen men nu blev det inte så och vi halkar efter i kampen om slutspel...



Ikväll gör man årsdebut i division 2 mot RIG Umeå.. Skulle egentligen inte spela men då coach David ringde och sa att Jonsson är sjuk och kan inte spela, så vill du vara med?? så kunde jag inte säga nej.. För jag menar välja mellan att fara ut och löpa eller spela match, då är de inte ett svårt val för mig..


Tänk om man någongång fick se sånt här i Umeå Arena.. Sasja du är saknad..




/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0