Ligacupen!

Ja imorgon fredag börjar Ligacupen.. I våran grupp finns lagen Västerås, Ö-vik och Dalen... Vi möter imorron klockan 19:00 det nyblivna SSL laget Västerås.. Blir alltså ett intressant möte mellan två nykomlingar i högsta serien..
Vinst i den matchen och det kan börja lukta avansemang.. men Västerås är ett riktigt bra lag som så sent som förra helgen slog Pixbo på bortaplan med 2-3.. Riktigt starkt gjort.. Så de lär bli en tuff fight..

HÄR kan ni se alla resultat från alla grupper i ligacupen..



Jag har i veckan varit på besök först hos Danne på Umeå rygg och ledklinik, han bröt och bände i hela min kropp.. Kan lova att de rasslade till både en och två gånger, men de känns faktisk bättre i fötterna så han vet nog vad han gör.. Sen körde han även lite akupunktur på knät för å få fart på blodcirkulationen där...

Sen igår var jag upp till idrottsmedicin och träffade Håkan Alfredsson (kan numera säga att jag och Zlatan har samma läkare).. Han undersökte mitt knä med ultraljud och han såg att de kommit in kalk i blodet som är i svullnaden på knät.. De gör så att läkningen tar mycket, mycket längre tid.. Hade de tömt knät första gången jag var upp på akuten hade de troligast varit bra för 2-3 veckor sen.. men men.. Nu fick jag iaf klartecken att köra igång för fullt och testa om det går.. Funkar det inte måste jag in och operera bort slemsäcken och ta bort allt kalk som är i svullnaden...


Dr Alfredsson och Zlatan..



Har nu kört för fullt de 2 sista dagarna och fördubblat sin träningsmängd den sista månaden.. Har faktiskt känts ganska bra i knät å så.. men får ta några extra löppass för att vigda pingislungan..

Så imorron mot Västerås blev det läktarplats för mig och det var rätt väntat, jag får försöka stötta gubbarna på banan så gott det går.. men har jag tur så kanske jag får nåt byte på lördag mot Ö-vik och jag kan lova att de känns HUR KUL SOM HELST!!! Sen söndag möter vi Dalen i den avslutande matchen.. vore skoj å spela då med men lär nog bara bli spel på lördag för mig..



Annars såg det rätt okej ut på träningen ikväll, sådär lagomt grinigt som det ska vara.. Vi i 4:e line vann våran "match i matchen" med 1-0 och sammlagt vann de svarta laget med 2-1... Sen mata vi på med lite PP, box och frislag..


Vore kul med lite sånna här scener ihelgen :)



Fredag 29 aug    kl 20:30      Västerås - Umeå City
Lördag 30 aug   kl 13:00       Umeå City - Ö-vik
Söndag 31 aug  kl 16:00       Umeå City - Dalen

Alla matcher spelas på Gammliahallen.. Välkomna..

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0