Suck, pust, flås...

Idag efter att tjejerna haft sin träning stannade jag kvar på IKSU i hopp om att får vara med på elits träning för att vi spelar just nu inte så mycket innebandy MEN elit var 20 spelare så jag fick vara åskådare istället... Måste säga att jag är imponerad över farten som de visar upp på träningen.. HOPPAS hoppas verkligen att de kan bibehålla denna fart tills finalen på lördag för då får Balrog det jobbigt...

Sen har Curt och Grubbe ett angeläget problem då det gäller att plocka ut en målvakt tills finalen för bägge keeprarna har visat storform på slutet... Hur gör dom?...

Men men.. efter deras träning var slut bytte jag om och begav mig in till gymmet, närmare bestämt till ett löpband... Där det stog 6 gånger 3 minuters intervaller på programmet.. (för er som inte sprungit det så kan jag avslöja att det är riktigt grisjobbigt) Första 3 intervallerna gick rätt så bra för det visades ju hockey på min lilla tv-skärm.. Men sen blev det paus och framförallt så kom de 2 stycken damer eller kanske flickor i 20-23 års åldern och studsade upp på bandet bredvid... OCH som de tjattrade på om de mest ointressanta sakerna och med den ljudnivån å de rösterna.. ojoj.. trodde jag skulle avliva, inte nog med att det är SJUKT jobbigt bara av löpningen så var jag tvungen att utstå deras tjatter... Blir å ta med hörlurar tills nästa pass...



Appropå hockeymatchen var de en väldigt sevärd match som hade de mesta... Linköping ägde första perioden och ledde med 0-2 som kunde varit större... För att sen i andra se HV göra 5 mål på 7 minuter där de gjorde 3 av målen i boxplay... Linköpings keeprar är allt annat än stabila just nu...
HV71 blir Svenska Mästare på fredag är mitt tips...



Det var kul att se farten och liret idag på tjejernas träning... Trots att det var så många "nya" där... Kul att se... Har vi tur kan vi få ett bra lag nästa år med ;) De roligaste med träningen var kanske ändå att se Iza spräcka förbannelsen då de gäller att göra MÅL... eller vare bara en engångsföreteelse?? :P



Rajalasko... sjuk start... 5 matcher 5 mål... Bra nyförvärv Djurgården...



Näe dags för sängen och somna in till matchen mellan Rangers och Devils... Hittils har det bara varit bortasegrar, undrar om Henke spikar igen ikväll och ger Rangers ledningen med   3-1 i matcher?? Spännande...

Höres..
/#33

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0