SM-GULD!!

Jag lyfter på min hatt och hyllar laget, kollektivet IKSU som i lördags spelade sin FJÄRDE raka SM-FINAL och tog sitt TREDJE GULD!!!

Laget spelar inte alls bra i de två första perioderna men efter att Martina reducerat till 3-2, 11 sekunder efter Balrogs 3-1 mål efter 5 minuter in i sista perioden så var det bara ett lag på banan!!!

--- Namita Andersson - Vilket SHERIFF!! Gått från klarhet till klarhet hela säsongen och fick avsluta säsongen med att vara BÄST i finalen!!

--- Martina Söderqvists direktskott kan vara det hårdaste skottet i damhistorien.. se och lär ni som vill bli en målskytt..

--- 10 906 st åskådare, nytt publikrekord för damer.. Även om det var kryddat för så fullt var det inte på dammatchen men ändå riktigt kul...

image90
Sheriffen i egen hög person...


Grattis till Warberg som efter straffar kunde vinna sitt fjärde SM-Guld... Lite oväntat vare Magnus Svensson som avgjorde.. eller??

HÄR kan ni se straffarna...

Jag tycker att det inte ska avgöras på straffar.. låt lagen spela om det... Däremot tycker jag att man ska införa straffar i vanliga seriematcher som slutar oavgjort... det tror jag publiken skulle tycka var en succé...

Warbergs klacken förgyllde globen med sin sång och dans, säkert 2000 - 3000 stycken i det blåa havet på läktaren...
Sen kommer det 5000 pers till Warbergs torg för att fira sina hjältar... Är innebandyn het i Warberg?? aa jag tror det..



Jag hörde att innebandymagazinet hade skrivit om Iza Rydfäll.. De hade skrivit att hon var en framtida Hermine Dahlerus... Inga dåliga ord... Men jag är beredd att hålla med, får Iza vara frisk och kan hålla sin motivation så kan hon bli hur stor som helst!!!



Avslutar kvällens inlägg med en förbaskat skön låt... Sov gott å njut av Jason Catros sköna toner...


Hörs..
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0