All Star Team!!

Ja då var det dags att släppa på mitt All Star Team för division 1 norra säsongen 2007/2008... Kommer inte att plocka med några Umeå City spelare i mitt lag, känns mest rättvist så... Och mina bedömningar kommer att utgå från de matcher vi spelat mot dessa spelare.. Inte utifrån nån poängliga eller så... Näe nu är färdigpratat.. här kommer mitt lag...



Målvakt: Joakim Palmfors - KAIS Mora IF
Blir min målvakt för sin insats då vi mötte Mora på bortaplan.. Vi skapade hur många chanser som helst men Joakim gjorde den ena magiska räddningen efter den andra.. Tror han aldrig varit så bra och han lär aldrig göra om den insatsen.. Men helt klart den bästa målvaktsinsatsen jag sett under säsongen!


Back: Dan Johansson - IK Sirius IBK
Dan är egentligen en forward eller center men då vi mötte Sirius i hemmamatchen spelade Dan back och gjorde det helt klanderfritt. Han har ett spelsinne utav högsta klass det enda som man skulle önska sig mer från han är ett ordentligt skott. I mina ögon är Dan för bra för att spela division 1...


Back:
  Thomas Holmgren - IBK Alba
Den klart jobbigaste spelaren att möta i serien, en riktig gris som alla spelare vill ha i sitt lag men inte i motståndarlaget... Vi i Umeå City saknar denna typ av backar så du är välkommen att flytta upp Thomas...


Center:
Henrik Söderkvist - IBK Alba
Visade redan förra säsongen att han är för bra för division 1 då han ifjol spelade med Falun i elitserien och gjorde då över 1 poäng/match.. I år i Alba har han varit deras klart bästa spelare och nästa år spelar Henrik i Schweiz.. Jag önskar dig lycka till...


Forward:
Johan Andersson - Gävle GIK
Johan har allt en forward av högsta klass behöver.. Snabb, bra spelsinne och ett riktigt bra skott, ja då förstår ni att han är riktigt bra. Skulle vara kul att se Johan köra en bra sommarträning och komma väl förberedd till en säsong.. Då tror jag han vinner poängligan!


Forward:
Benny Westin - Örnsköldsvik IBK
Benny är en sniper av den högre skolan och att han sen har grym teknik gör ju inte saken sämre. Mycket av Örnsköldsviks powerplay går genom just Benny. Jag hoppas att han flyttar 10 mil norrut för att hjälpa Umeå City i SSL..



Ja där har ni mitt lag... Ett rätt offensivt gäng där 3 av 5 utespelare är rightare... Jag tror denna femma skulle ha rätt skoj även i SSL...

Näe nu blire å somna in till USA - Sverige på 6:an... Patrick Kanes framspelning till 1-0 målet fick mig att tänka tillbaks på den store Beliavski... En "spinnarama" och en perfekt macka till kedjekamraten och vips 1-0... Vackert!!

Sov gott...
/#33

Kommentarer
Postat av: humlan

Ja,det är något med rightare alltså... :)

2008-04-29 @ 16:24:29
URL: http://tollefsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0