Bryt ihop och kom igen!!!

Kvällens träning är precis avslutad och jag kan lova att det blå laget (mittlag) hade en tung afton på gammliahallens otroligt halkiga golv för kvällen... Vi lyckades endast göra 1 mål frammåt på cirka 35 minuters spel... Det är under all kritik!!! Dags att rycka upp oss...

Skulle ha spelat match mot Övik på lördag men de hade tydligen en massa sjukdomar, så matchen blev inställd... Riktigt trist för vi hade behövt den.. Dels för att ta revanch för senaste träningsmatchen mot dom då vi torska med 7-3 men oxå för att få igång vårat lir igen...

VI får nog göra som den gode Per Elofsson hade sagt... "Bryt ihop och kom igen"




Elitserien i ishockey börjar på måndag och de lag som jag verkligen INTE tycker om, Skellefteå AIK, gör sin 2:a raka säsong i elitserien... Alla brukar prata om att 2:a året är alltid det tuffaste och i det här fallet så tror även jag att dom får det tufft...
Tappet av hårdingen och härföraren Magnus Wernblom, som gick tillbaka till Modo, kommer att märkas enormt... Den som tror att Micke Renberg kommer att ersätta werners betydelse för Skellefteå får nog tänka om... Jag vill absolut inte klanka ner på Renberg som ishockeyspelare, han är ju trots allt den svensk som har mest meriter i årets elitserie MEN han har haft en tendens på senare år att alltid vara skadad en massa, även om han ifjol spelade nästan varje match...
Återstår å se om han håller ihop i år men det är ett måste för att inte Skellefteå hamnar i kvalserien igen...

En kvalserie som troligen kommer att innehålla lag som Leksand och Malmö som värvat å rustat som aldrig förr...

Mitt tips på vilka lag som spelar kvalserien senare i vår och hur den slutar...
1: Leksand (värvat in många klasslirare inte minst Juha Lind och legendaren Ed Belfour)
2: Malmö (värvat in en drös med finska NHL-spelare... Måste gå upp annars blire nog KK)
3: Mora (tappat Brendl det kommer att märkas...)
4: Skellefteå (tappat mkt med werner kan komma högre upp men då måste renberg lyckas)
5: Björklöven (kan skrälla och vinna mot alla lagen men för tunna i längden)
6: Västerås (blir jobbig att möta för alla lag men är oxå för tunna i längden)

Ikväll lirade just Modo mot Skellefteå och Modo vann matchen med 1-0 och målskytt blev just wernblom... Renberg då?? jo han vilade ikväll för han har känningar i sina ljumskar... 

                                           image1
                                                Werner i sin "nygamla" skjorta..

Imorgon (läs fredag) kväll blir det ett besök på Skycom Arena då "grabbarna" tar emot Nybro...
Kul att brorsan (zupermats) är hemma på besök över helgen och hänger med på hockey som på gamla goda tiden...



Sa ju att jag skulle skriva nåt om den nya säsongen av Prison Break... Och jag tycker att det har blivit FÖR MKT men samtidigt så tycker jag att det är bra för de händer allt en massa spännande saker... Så ska inte dömma ut serien än... Ska iaf inte avslöja för mkt för er som inte börjat se säsong 3 än men kan säga att det är ombytta roller i det mesta...

Tänk OM.. jaa... tänk om...

Näe ska gå och se om jag hittar nåt gott att äta...

PÅ återsende...
Ceeya..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0