Tänkvärt..

Hallå...

Hade inte tänkt att skriva något inlägg idag/inatt för jag är helt slut i kroppen efter en dag en späckat schema.. men återkommer till dagens bravader...

Nu till det som fick mig att skriva en rad...

Satt och surfade runt på nätet och hamnade på VK.se och hittade där en artikel om en kille som hade en hjärntumör men som nu otroligt sorgligt har gått bort...
Läs artikeln och jag LOVAR att du kommer att känna dig berörd, det kom ett par tårar på mina kinder då jag läste det iaf.. Klicka HÄR för att komma till artikeln...

Vila i frid Daniel!!



En mycket bra låt...
 
u2 - Bad



Döden är något som man sällan tänker och pratar om sådär mycket.. Men det är ju något som tyvärr hör till livets gång.. Jag har bara varit på 1 begravning i hela mitt liv och det var i april då min älskade mormor tyvärr gick bort efter en tids sjukdom, tänker på dig varje dag mormor...
Begravningen var mycket fin och jag tycker att mormor fick en värdigt farväl, kändes lite skumt då jag, min bror och pappa samt mammas bröder bar ut kistan från kapellet bort till mormors gravplats och där hissade ner henne i hålet på marken.. Det som var jobbigast var att se alla släktingar vara så ledsna fast det är väl det som begravningar är till för att alla nära och kära ska få ta ett sista farväl innan man lämnar jorden och kan säga att det var nog det känslostarkaste ögonblicket i mitt liv än så länge...

En pappa till några av mina vänner gick bort bara för några veckor sedan då han drabbats av cancer... Jag beklagar sorgen och förstår att det måste kännas konstigt att en av sina föräldrar plötsigt inte finns längre.. Jag tänker på er..
Men jag minns iaf pappan som en livlig man som alltid sa vad han tyckte och hade otroligt skön humor, jag gillade han starkt!!

Vila i frid Anders!!



När tjejerna spelade match idag uppe i Skelleftehamn hade vi en tyst minut innan matchen drog igång för att en av spelarna i Rönnskär, hennes mamma hade drabbats av en hjärtattack och gått bort. Hon var fullt frisk och hade aldrig tidigare haft några problem med hjärtat... Ibland är livet grymt orättvist..

Matchen då... Ja vi vann den med 4-8 till slut.. Ibland känns inte idrott som det viktigaste...

Tänk på att berätta för dina nära och kära hur mycket du tycker om dem, innan det är för sent...



GIF Sundsvall gick upp till allsvenskan i fotboll idag :) Bra jobbat...
Grattis Micke Lustig... han som fick sig ett rött kort idag efter ett slagsmål?!?! inte sett det själv så vet inte vad som hände??



Falun vann mot Täby igår med 7-3 och Jonsson fick lämna planen mållös igen men 1 ass fick han iaf in i protokollet.. det lossnar snart...

Men de stora snacket där var att i slutet på matchen trampar Alexander Egebrant en Täbyspelare i ryggen (medvetet eller inte det vet jag inte??) men får iaf 5 minuters utvisning och efter matchen fåt Alexander höra det ena och det andra från diverse folk från Täbygänget, blir bla annat blir han hotad till livet...

Vi får vänta och se vad som händer mer där??



Dalens herrar fortsätter sin jobbiga serieinledning, ny tung förlust idag i bortamatchen mot Jönköping... Dalen har ledningen med 3-4 då det återstår 7 minuter.. men bara minuten senare kvitterar JIK och avgör matchen med bara 29 sekunder kvar av matchen.. Visst har Dalen tappat några bra backar men har ju istället fått ett par riktigt bra nyförvärv frammåt men de vill sig inte för dom?? Alm får kliva fram och visa vägen i nästa match :)



Gävle fick idag oväntat torsk med 5-4 mot Farsta vilket innebär att efter 6 spelade omgångar så leder vi serien med 3 poäng.. Riktigt skoj.. men serien är lång... BARA 16 matcher kvar, hinner hända mycket!!



Blir inte alltid som man tänkt sig...



Nu ska jag krascha för är helt slut i kroppen...
Peace out

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0