Roadtrip igen..

Ikväll hade vi sista passet innan helgens tuffa bortaturne... Lördag match mot Alba och på Söndag mot serieledande och hittils obesegrade Gävle...

Veckans träningar har vi haft ute i röbäck hos Per för att komma väl förberedda till liret på gummimattor ihelgen... Lördagens match liras i klassiska Jernvallen, minns en match där för 3 år sedan då vi förlorade med 14-12.. ja ni läste rätt, den sjukaste match jag spelat i mitt liv!!
På söndag spelar vi på Träffen en gammal sliten gympahall till en skola med en räls mitt på planen... Men tills nästa år får Gävle en ny riktig sporthall, inte en dag försent...

Albas lag då?? Ja de har fått hem både Henrik "kotten" Söderqvist och Matte Lindberg från Falun och dessa 2 rightare är riktigt bra! Sen värvat Sirius lagkapten Magnus Adolfsson och plockat tillbaka Umeåsonen Alex Svensson från Gävle... Så då förstår ni att dom absolut är ett lag som kan vinna mot vilket lag som helst i serien...

Gävles lag är ganska intakt från ifjol.. 2 tunga tapp i redan nämnde Alex Svensson men sen oxå rightarforwarden Mattias Persson som vann Gävles poängliga ifjol på 32 mål och 22 assist på 22 matcher..
Men de har värvat litegrann oxå... Från Västerås har dom hämtat en zorrobög vid namn Fredrik Åhlberg så det får vi se upp med på söndag men sen oxå en kille från Frösö, deras bästa poängplockare från ifjol, Henrik Esbjörnsson och sen till sist har det värvat Joel Hedlunds kusin och för er som inte vet vem det är ska jag berätta att det är Sundsvalls gamla målvakt, han med den GULA lysande masken... Men i mina ögon rankas han nog som 2:a bakom Stensson...

Så det blir en enormt tuff men ack så viktig helg... ska bli så skoj för vi har ingen press på oss utan bara åka ner å spela avslappnat... SNYGGT grabbar



Fick ett klipp av skickat till mig ikväll av en sån där blind jä*el och han sa att det var tur att man inte dömde denna sport... Vet inte om jag håller med för ser inte ut att vara så mycket regler i denna sport.. men ser riktigt coolt ut iaf...

 



Storvreta/Vesta som vi piskade upp med 12-5 för någon vecka sen vann Uppsala derbyt ikväll mot Sirius med 2-1... Känns verkligen märkligt?? Kanske Sirius har fått en liten baksmälla sen förra året eller så kanske Gäddan för förmycket statistik på grabbarna så de blir oroliga??



Tjejerna har oxå bortamatch ihelgen och möter oxå Gävle... Förra årets bortamatch mot Gävle blev en tuff batalj där vi till sist lyckades vinna med 3-4 efter att en Gävle tjej dragit på sig en 5 minutersutvisning...

Bara vi är med från start i denna match och verkligen krigar och sliter som vi kan blir det jobbigt för Gävletjejerna..



Kolla in detta klipp.. Är från franska Idol tror jag... men det är det sikkaste jag sett nån göra med sin mun...
DE finns de som kör beat box sen finns de dom som kör BEAT BOX!! 





Hoppas handleden håller!?!?



Har fått många som skickar denna LÄNK till mig, är det nåt för er tjejer att spela i??
Ja kanske.. bekvämt? Snyggt? ja.. vad säger ni??



Fikadags sen ska jag ta tag i tvättningen och packningen inför helgens roadtrip...
Vi hörs snart igen...

Peace

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0