Ibland vinner man ibland ja...

Var till storebror på rödäng ikväll och såg 2 perioder av norrlandsderbyt mellan Luleå - Skellefteå... Där bortalaget började matchen bäst men efter att den gamla lövenliraren, Erik Andersson, åkt ut 2 minuter kunde Luleå ta ledningen..

Det var ingen höjdare till match och de enda som imponerade i Luleå var deras nya lirare Bartecko och Kanadensaren Larose... Marre gnuggade som vanligt på längs sargerna... helt ok insats..

I skelet då.. ja en mkt rolig sekvens... Erik Andersson åker in i sin backkollega i fullfräs trots att ingen är där och checkar.. haha... Tror inte Jan Novak (spelaren som Erik körde in i) var helt nöjd med den aktionen av Erik... 
Sen blir Erik yr och bara snurrar omkring i egen zon å har ingen koll...
såg förbaskat roligt ut...

Matchen slutade med 3-1 seger till hemmalaget Luleå...


Riget gjorde sitt jobb idag och vann med 7-0 över Holmsund... Tack och adjö för oss.. Får lyfta på hatten och önska Riget lycka till i sin fortsatta vandring mot SM-Guldet..
Riktigt trist då man inte ens förlorat 1 match.. men men.. sånt är livet..

Får ta revansch i serien istället...



Lördagkväll 19:00 smäller de i gammliahallen... be there or be... ja nån annanstans...

Tror iaf att vi kommer att bjuda på en spännande match med mycket mål och fina kombinationer... Petzon ser stekhet ut... Så se upp för han KAIS Mora... ett litet tips bara...



Peter "foppa" Forsberg kanske den största genom alla tider i svensk hockey... Undrar om det blir nåt mer lir för han eller om han tvingas lägga ner sin karriär nu?? Vore iaf riktigt trist om han inte fick bestämma själv när han vill sluta spela hockey... Finns de som tycker att han ska lägga av nu för han har inget mer att bevisa osv.. men min åsikt är att jag tror inte han spelar för NÅGON annan eller att han ska visa för någon annan, utan jag tror han spelar för att det är det bästa och roligaste han vet!!

Jag hoppas iaf att han kan komma i fas igen och att hans fötter håller så vi får se mer SHOW från hans sticka...

Hör kommer ett litet klipp med Peter den STORE, se och njut av de han presterat.. Många klassiska mål.. 





Näe ska fika lite nu.. hade varit magiskt gott med lite kladdkaka men den hade tydligen försvunnit?? Får hoppas att de kommer en ny snart...

Sov gott.. vi hörs snart i en dator nära dig!!!

/#33

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att Erik gladde dig så mkt!!

2007-10-12 @ 10:21:47
URL: http://www.sja.blogg.se
Postat av: Molj

Tjena asskungen!!
tänkte passa på och önska dig och grabbarna i blåa tröjorna lycka till imorgon!!.. tror på en säker tre poängare där pettzon och jacke fortsätter att snurra upp sina motståndare.. sen tror jag du brorsan petar in två baljor men du lägger inte för det av med assiriet!!
tre fina mackor kommer att levereras imorgon från din sängkamrat (hoppas jag) UNIHOCEN! jag tänkte då dela säng med min iskalla kompis i helgen!!.. nåt måste jag ju göra!!

2007-10-12 @ 19:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0