Derbydags

Ledsen att jag inte skrivit på ett par dagar men haft fullt upp det senaste dagarna... Men ska bättra mig så ni tappra läsare får lite kul att läsa!!



Imorgon spelar tjejerna årets första derby (av 10 totallt) borta mot nykomlingarna Sävar.. Blir nog en mycket tuff match för Sävar har mycket rutin i sitt lag..
De som talar för oss är att vi har lite mer snabbhet och förhoppningsvis lite mer glöd än Sävardamerna... Dagens spel på träningen var säsongens hittils bästa, nu börjar tjejerna tänka och spela innebandy.. Riktigt skoj att se..
Det enda jobbiga är då jag och Johan ska ta ut laget då det är så jämnt mellan alla spelare...

På söndag spelar vi F-16 SM-kval mot Örnsköldsvik och det blir nog en kul match för alla som får vara med och spela F-16 börjar alla visa grym form :)



Till helgen har vi 2 stycken grymt viktiga och tuffa hemmamatcher mot först Farsta på lördag och sen mot nykomlingarna Tyresö Trollbäcken på söndag....
Bägge matcherna är kl 15:00 så har du inget bättre för dig KOM OCH STÖTTA OSS!! 

Farsta hade vi i vårans erie för 2 år sen och då var dom riktigt bra men de har inlett årets säsong ungefär lika bra som vi gjorde ifjol.. men de verkar vara på rätt väg nu iaf, vinst senast mot Gävle och det imponerar.. Så bäst att vi går för fullt på lördag annars blire inga poäng...

Tyresö är nykomlingar och dom vet jag noll och ingenting om.. eller jo jag vet att den gamle Balrog och Falunbekantingen Peter "pj" Johansson spelar där... Ett riktigt psyk blir säkert tuffa dueller mot den mannen...

Läget hos oss då??... Ja det är lite småskavanker här å där...
De som är borta sen tidigare är Nordvall som är borta hela säsongen för sitt korsband, sen är våran Utomjording (Rehn) iväg med U19 landslaget och ska lira VM, Lycka till säger jag å visa att du är BÄST!!!, Robban har varit dyngförkyld men var iaf ner till hallen ikväll vilket är ett steg åt rätt håll, Petzon har lite problem med ett knä sen DM-fighten i söndags men spelar nog, jag är som en mumie som är tejpad här å var men jag spelar...
Sen till de tråkigaste.. Min kedjekamrat, Mattis var och gjorde magnetröntgen ikväll och får besked imorron OM nåt är fel med hans knä som han skadade i söndagens match... Kan vara korsbandet där oxå.. men vi får hålla våra tummar att de inte är så illa...



Vucinic frälste sitt Roma ikväll i derbyt mot Lazio med 1 mål å 1 ass i 3-2 segern.. Nån som är förvånad?? Inte jag iaf... Sen vare nog ingen som saknade Totti ikväll heller.. ;)

Milan reste sig ur dimman ikväll då de vann borta mot Sampdoria med 0-5... Stod 0-0 i paus... Jag är inte lyrisk över att Pippo vuxit fast på bänken.. Lider med dig kompis!!


Grabbarna reste sig oxå ur dimman ikväll... vinst hemma mot Växjö Lakers med 4-1 och äntligen 3 poäng igen.. Hoppas de hittar spelet igen och kan vinna på bortaplan oxå...



Sen måste jag hylla Modos senaste nyförvärv Patrick Yetman som för övrigt varit på g till Björklöven men nu hamnade han i Modo istället... ÅÅÅ Tänk om en sån lirare kunde komma till löven...

Titta HÄR för att se hans show mot Frölunda..

Hans passning till 1-0 var inte helt olik min passning till Grande på måndagsträningen, de enda var att de var spegelvänt ;)



Ska vikas 10 kg tvätt nu men vi hörs...

/#33

Kommentarer
Postat av: Mexes

Det här var det sista inlägg jag läser på din blogg, orkar inte med folk som dissar Totti.. ha diii!!

2007-11-02 @ 00:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0