Äntligen!!

Ikväll var jag och tittade då grabbarna möte Malmö Redhawks på hemmais, Rödhökarna som värvat rätt friskt inför årets säsong.. Finska trion med NHL meriter man hämtat är keepern Jani Hurme och utespelarna Ville Nieminen ocg Mikko Eloranta.. Så det var en tuff match och med lövens form på den senaste tiden var jag rätt säker på att det skulle bli en tung förlust...

Inte minst med tanke på att flera ordinarie spelare var borta, Tobbe (varit sjuk), Nevalainen (axeln), Lindahl (sjuk) och Thörn (hjärmskakning).. så mina förhoppningar om seger var inte stor...

Grabbarna startar iof sig 1:a perioden rätt okej man får spela 2 powerplay rätt tidigt men där skapas de inte mkt tyvärr och efter dom tar MIF över totallt.. Man ser att lövenspelarna är helt utan självförtroende och de saknas några riktiga snipers som kan sätta dit puckarna... MIF gör 0-1 mitt i perioden genom en snygg styrning och svagt försvarsspel av lövens backar..

Men till 2:a perioden kommer grabbarna ut som ett nytt lag och bara öser på och tacklar som aldrig förr.. Men då får MIF spela powerplay och man väntar att 0-2 ska komma så lyckas Bergmark rycka sig loss och komma in från högerkanten och hittar en lucka mellan benen på Hurme och 1-1 är ett faktum.. SKOJ!!
Nu börjar löven ta över matchen och i slutet av perioden gör man oxå 2-1 då Kristoffer Berglund med en magisk passning hittar Foppa som styr in pucken i tomt Malmö mål...

Malmö tar över spelet i den 3:e perioden men skapar inte så många farliga chanser och de som kommer på mål tar siken säkert... Istället gör Löven snyggt 3-1 då Bergmark gör sitt 2:a mål för kvällen fint framspelad av Wennerberg...

ÄNTLIGEN vinner Löven igen.. även om man inte lirar det finaste spelet så tar med 3 poäng och nu får vi hoppas att de får lite vind i seglen...



Falun vann igår mot Balrog med 6-4 efter att ha vänt på steken i sista perioden för efter 2 så ledde Demonerna från botkyrka med 3-4... Ställ var riktigt stabil i kassen och bidrog mycket till segern...
Brorsan hade 1 ass och 2 andra ass.. Han får godkänt inte mer.. Jag har högre krav på han.. hade några bra lägen som man är van att nu smäller han in den.. men jag är övertygad att de kommer att lossna snart och då blir det nog den berömda ketchup effekten..

Nästa match för Falun är Warberg borta... en rätt så tuff match för Warberg kissade på Ron´s AIK i den senaste omgången.. 1-8 på bortaplan.. det imponerar...



Handleden känns lite bättre.. jag är hoppfull inför helgen.. JAG SKA SPELA!!



Ed Belfour har landat i Leksand... Hur stort är inte det??...
Här kommer ett litet klipp med Eddie the eagle

Örnen in action..



Blev lite nostalgisk då jag slängde på Pearl Jams skiva Ten från 1991... Finns så många sköna klassiska låtar där.. Once, Evenflow, Alive och Jeremy för att nämna några... riktigt skön skiva!!



Nu blir det popcorn och lite prison break...

Vi hörs, hej hej..

/#33

Kommentarer
Postat av: Frida Stegeby

NU!

2007-10-18 @ 15:35:49
URL: http://timearound.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0