Yes..

Det blev seger till slut i tjejernas match ikväll... Låg länge under med 1-3 men med 3 mål på det sista 7 minuterna så vände vi matchen och vann det rättvist i mina ögon...

Rättvist undrar säkert många då vi vände då det bara var 7 min kvar å 2 mål upp... Jo men vi vann skotten med 36-14 i matchen och Ersbodas keeper, Camilla Andersson, var grymt duktig ikväll. Hon gjorde flera MAGISKA räddningar och höll kvar Ersboda i ledningen...

Hela sista perioden var det bara spel mot ett mål (16-5 i skott till oss) och jag är grymt nöjd och STOLT över att tjejerna aldrig gav upp utan fortsatte pumpa på.. för man såg att Ersboda tjejerna var riktigt trötta i hela 3:e perioden för så fort dom fick bollen kastade dom bara iväg den för att de inte orkade anfalla...

Som sagt är jag grymt stolt över TJEJERNAS insats idag... men ska absolut inte ta ifrån Ersboda något för deras insats, nej snarare tvärtom.. för de kämpade och slet men idag orkade dom inte hela vägen fram...



Grabbarna möter AIK hemma imorron och jag hoppas att de fortsätter på sin vinnande trend.. 5 RAKA segrar är inte illa..



Söder möter Ersboda imorron kl 19:00 ute i röbäck... tror jag åker dit för att stötta killarna... Visar de samma inställning och vilja som på träningen i måndags så ligger skrällvarningen i luften...

Bara kliva in och spela utan press... all press är på Ersbodakillarna...



PÅ tal om press... Vi möter ju Ö-vik på bortaplan på fredag och kan åka ner de 10 milen och bara gå in och slita och kriga utan att känna den minsta pressen... För förlorar Ö-vik hamnar de 7 poäng efter oss... och 7 poäng är mycket!!

Blir iaf en grymt rolig match att spela...



Urban Karlsson fick sig en bra känga från Kimmo Eskelinen i Warberg, då han skrivit lite från matchen på sin blogg.. Tryck HÄR för att läsa..

Urban är en man som många har åsikter om.. jag och många fler tycker att han gör en hel del knasiga saker men och andra sidan vilken människa är felfri?... IBK Dalen hade inte varit den förening dom är idag utan han...



Det finns det som har bollkänsla sen finns Falcao... Se och njut vad den mannen kan göra med en boll...

 



Är bra trött nu.. lär somna med ett leende på läpparna nu... Tack tjejer :)

Godnatt...
/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0