EM klart..

Sverige vann sista kvalmatchen mot Lettland med 2-1 och är nu klart för EM nästa sommar... Allbäck hängde in 1-0 redan efter 34 sekunder... bra start...
Riktigt skoj hade det varit att åka ner och stötta de blå/gula laget... vi får se vi får se...

Lasse Lagerbäck säger jag bara... Lyfter på hatten och ställer in mig i grattulationsledet.. Du gör det riktigt bra som förbundskapten!!



Grabbarna tog ikväll sin 6:e RAKA seger.. 5-2 seger blev det hemma mot AIK.. Kanske är grabbarna ändå på rätt väg nu, på väg att hitta fjolårsliret.. de som tog dem till kvalserien.. den som lever får se...

Otroligt tuff bortamatch på fredag iaf... Leksand på bortais, ojoj.. Hoppas Eddie får en svacka och att grabbarna kan transa :)



Söderbröderna gjorde de jag förvarnade om igår... de skrällde och vann derbyt mot Ersboda med 5-4 och det gör det fullt rättvist oxå.. Söder ledde som mest med 5-1 en bit in i 2:a perioden och hade bud på mer...
Sen i 3:e så pressar Ersboda på och har faktiskt bud på att kvittera men Söder håller undan och vinner helt rättvist...

Förstår mig inte riktigt på Ersbodas sätt att spela just nu?? Ser inga tydliga linjer i spelet och det som de skapar gör de bara på individuella prestationer... Peter (ersbodas tränare/coach) är i mina ögon en mycket duktig tränare och jag vet inte om han inte får ut sitt budskap till spelarna?? för just nu är de bara individuella saker som händer...

Söder däremot hade många fina spelvändningar och där alla i laget sliter och kämpar för varandra... Säger det igen David Lundberg (söders tränare) har gjort ett grymt jobb med Söder... Fast iof sig har Söder inte haft någon tränare på några år nu så jag tror grabbarna i laget är glada över att få någon som kan lära dom ett och annat...

Fortsätt slita bröder ni gör det bra...

image19
(bilden tagen av: Mats Ragnarsson)
Boman, kingen, ibra å spollo visar glädje efter ett av målen mot Ersboda...



Fredagsmatchen kommer allt närmare och man känner i kroppen att det är nåt på gång... Ska bli riktigt roligt att spela, känns som om det kan bli en tuff och tät match precis som det ska vara i ett derby!!

Går rykten om att den gamle backlegenden Jocke Bäckström ska slita på sig dojerna igen och hjälpa sitt kära Ö-vik... Blir spännande och se vad de mönstrar för gäng på banan...

Ett som är säkert är iaf att det kommer att vara ett taggat Umeå City på plan iaf...



Dalen gick vidare i ligacupen ikväll efter seger med 5-3 på hemmaplan mot Järfälla... det var enorma 253 st och tittade på matchen.. Vad har hänt med Dalens trogna publik?? Kanske inte är så många som är där för att stötta Dalen och se på när det spelar deras underhållande innebandy?? De kanske bara är där för att träffa folk??
vad vet jag, vad vet jag??



Jan-Erik Vaara tog idag ut sin damtrupp till Finnkampen... 

IKSU har med 7 spelare igen i truppen och det är ju grymt skoj :) fast det skulle kunna varit någon till med tanke på vilka spelare Vaara valt att ta ut denna gång..
Kul att den gamla IKSU Ungdom spelaren Isabell Krantz blev uttagen igen till landslaget, trots att hon för 3 veckor sedan var för otränad...



Aja nog skrivet för idag... På återseende!!

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0