Upp och ner..

Börjar med att skriva lite om tjejernas match som spelades i lördags... Vi har aldrig tidigare vunnit en bortamatch mot Sundsvall och den trenden skulle hålla i sig även nu under det tredje försöket...

Visst hade jag mina aningar om att de skulle kunna komma en baksmälla efter de 2 tuffa derbysegrarna mot Ersboda och RIG... Men jag trodde jag hade hetsat och förvarnat tjejerna tillräkligt om att inte underskatta Sundsvall för att dom låg näst sist och att det skulle krävas hårt jobb även i denna match!!

Vi förlorade matchen mot ett bättre Sundsvall med 5-4,  vi var ändå riktigt nära att ta ikapp och kanske med lite tur oxå vunnit matchen för vi hade några ramträffar samt ett par riktigt farliga målchanser...
MEN jag är allvarligt GLAD att vi inte tog ikapp... Varför då undrar ni??
JO... För om vi vunnit eller tagit poäng i matchen så hade tjejerna i laget inte lärt sig att det inte finns några lätta matcher i innebandy, UTAN det krävs samma HÅRDA slit i varje match, varje period, varje byte... Kan låta som en klyscha men de är faktiskt dagens sanning...



Grabbarna vann hemmamatchen mot Oskarshamn ikväll med 5-4.. Låter inte så imponerande i mina öron.. MEN de som var kul var att Mattias Wennerberg sprattlade till idag och hade 3 mål och 1 ass... Hoppas verkligen att hans poängproduktion håller i sig...

Rögle hemma på fredag... Blir tufft.. men nu har ju "lövendödaren" Ahrlbrandt lämnat laget för SSK så nu kanske Löven kan få vinna :)



Appropå 3 + 1... Zupermats gjorde i lördags sitt första hattrick i SSL när Falun vann bortamatchen mot Färjestaden med 7-8.. På måndag möter dom Jönköping på hemmaplan i en TV-sänd match och kanske, kanske är man på plats och följer matchen LIVE...

Färjestaden hade en klack som gjorde matchen till en härlig fight enligt brorsan.. Synd att inte fler innebandylag har klackar... Fast kanske är tur å andra sidan om man ser hur allt har utvecklat sig nere i Italien..



Vi vann idag våran hemmamatch mot Sundsvall med 6-1, efter att vi vunnit sista perioden med 5-0... Utomjordingen var lika stabil som vanligt.. Och för er som inte vet varför jag hyllade han i förra inlägget så var det för att han har bestämt sig för att tacka nej till U-19 landslaget... Då det har finnkampen samtidigt som vi har seriematcher... Snacka om lagkänsla.. Rehn du är en STOR ÄGARE!!!

Lasse "jag har problem med min butterfly" Bergström fortsätter att visa vägen.. Idag hade han 2+1, där hans andra mål var en riktig delikades.. Fick ett utkast av Rehn och vänder bort sin försvarare och lyfter sen en enhandsbackhand över Sundsvallskeepern...

image24
Rehn och Robban (foto: Mats Ragnarsson)


På torsdag väntar ett nytt derby för tjejerna.. då mot Umeå City... Hoppas att ödmjukheten kommit tillbaka hos de unga damerna... För spelar vi som i matchen mot Sundsvall blir det riktigt riktigt jobbigt...



Idag är det ju 1:a advent.. Och julstämningen ökade med 110% på Rothoffsvägen 37b efter att jag och den fina hade fixat å donat lite...

        
Fina granen..                    Köksfönstret..



Dags att börja packa nu inför min lilla miniresa nu i veckan...

Vi höres...
/#33

Kommentarer
Postat av: humlan

va fan? är det du som har min lilla gran!? DEN VILL JAG HA!

2007-12-04 @ 11:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0