Snart nytt år...

Hallå... Som ni märkt (ni som läser bloggen) så har den gått på tomgång ett bra tag nu och det beror på att jag haft 1000000 andra saker att göra och då har bloggen hamnat på sidan.. ledsen, men ska ta tag i den och verkligen kriga på nu, så mina trogna läsare får sin lektyr :)



Grabbarna imponerade i fredas med att ta en 0-4 vinst borta mot Växjö trots att man tappat de 2 inlånade JVM spelarna Jonatan Carlsson och lillebror Forsberg, men sen oxå att bästa backen Kristoffer Berglund är på JVM oxå gör ju att vinsten på bortaplan var riktigt stark!!!

Så idag åker man iväg till templet med Mats och Sino å har rätt höga förväntningar att Fagervall har fått ordning på grabbarna... Men då matchen är slut och Löven har vunnit med 2-1 hemma mot Nyköping så åker man hem och är så GRYMT besviken på hur dom spelar.. Finns SÅ många i Löven som verkar ha NOLL i speluppfattning och sen måste jag hålla med Jesper Jäger då han skriver att Löven inte verkar ha någon egen spelidé..

Tobbe L i kassen är riktigt bra idag och sen får även Thörn å Strandberg godkänt resten kan MYCKET bättre...



 JVM i ishockey är i full gång och jag är riktigt imponerad över hur Sverige igår reste sig och vann mot självaste Kanada... Tydligen Kanadas första förlust i ett JVM på 20 matcher.. Imponerande... Kul att lillebror Forsberg fick avgöra med 7 sekunder kvar av matchen...

Annars är det några andra spelare som imonerar på mig... Lövens K Berglund är landslagets överlägset bästa back... Bland forwards är det främst rightarna Möller och Figren som visar upp enorma tekniska nummer och bra skateing... Visst är Patrik Berglund från Västerås duktig oxå men de visste man innan...

Appropå Figren så gjorde han ett riktigt trollerinummer i matchen mot Danmark.. se och lär...


Ny match imorron mot Tjeckien poäng där och Sverige är i semifinal i JVM.. stort grabbar!!!



Visst Figrens kasse var läcker... Fast i MINA ögon är målet som Daniel Sedin gjorde häromnatten borta i NHL strået vassare... Jag får grymma flashbacks till tiden då Sasja förgyllde publiken i Umeå Ishall...

Se och NJUT...




IKSU Mötte igår Dalen i kvartsfinal i DM... En match som Dalen mycket väl hade kunnat vinna för det spel som IKSU visade upp var inte imponerande... De som imponerade mest i IKSU var de unga och orutinerade spelarna... Bara och hoppas att det får nya chanser att visa upp sig...

Matchen slutade 2-2 och IKSU vann på straffar efter att Dalen missat mål på 3 och Nordin räddat den 4:e...

Nu får vi möte IKSU semin... lätt match tjejer ;)



Näe nu ska jag ner till tvättstugan och hämta upp lite kläder och sen lägga mig å kolla på Andra Avenyn.. en svensk tv-serie.. började okej men har ballat ur nu.. men måste ju ändå se hur det går... :)

Hoppas ni har en bra nyårsafton... Gott Nytt År på er alla...
Vi hörs 2008..
//#33

Kommentarer
Postat av: Frasse!

Gott nytt år!

2008-01-01 @ 13:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0