I´m back..

Har varit en heltiskt tid för nu senaste tiden och bristande tillgång till internet vilket har medfört att bloggen har blivit lidande... I´m Sorry!!!

Men nu är jag tillbaka till vardagen igen..



Var ihelgen nere i Ludvika med tjejerna och spelade F16 - SM.. Vi åkte ner med endast 12 utespelare och 2 målvakter..
Vi hade en ganska tuff grupp där vi skulle möta fjolårsvinnarna KAIS Mora (med flera spelare i laget som representerar deras damlag i elitserien) och Storvreta.

Vi vinner mot Mora med 1-3 då vi öppnat matchen strålande och ledde med 0-3 redan efter 5:46 in i 1:a perioden... Andra matchen mot Storvreta började vi lite knackigt och Storvreta lyckas ta ledningen med 0-1 då vi slarvat lite vid ett defensivt frislag.. Vi kvitterar i andra perioden och de står 1-1 inför sista.. Där vi försöker komma in på mål men Storvreta spelar bra defensivt men efter 10:32 trycker Iza in ett direktskott i krysset och bara minuten senare gör vi sen 3-1, matchen är vår och gruppseger...

I semifinal fick sen spela ett derby då Holmsund stog som motståndare... Vi vinner den matchen med 6-1 även om det låter enkelt så krigade Holmsund på bra, speciellt i första perioden.. Men sen tog våran kunskap över samtidigt som Holmsundarna blev trötta.. Våran sista period är LYSANDE!!
Hoppas att eran bussresa hem var skön nu då ni åkte egen buss...

I finalen ställdes vi mot Årsta som slagit Mora i sin semifinal efter sudden death.. Ett Årsta som verkligen imponerat på mig med ett eget spel. Ett roligt spel som bygger på mycket rörelse och nästan bara passningar efter backen.. Sen hade dom ett par spelare som var riktigt bra, speciellt Anna Torstensson (lägg det namnet på minnet), född 93.. Så det skulle bli en tuff match...
Matchen är rätt jämn i början men en liten fördel Årsta som skapar fler klara lägen men i andra perioden gör vi 0-1 då Hamrén snyggt lobbar deras keeper..
I sista perioden kontrollerar vi matchen och gör även 0-2 då Evvy snyggt sätter ett direktskott.. Årsta gör ett sista försök då de plockar ut keepern och de lyckas göra 1-2 men närmare än så kommer dom inte och VI VINNER!!!

NU väntar semifinal mot Pixbo i Göteborg i mars... Spännande tjejer... bra kämpat ihelgen, jag är så STOLT över er!!

--- Here she comes the one and only, riding on a big fat pony.. YEAH!!


--- ARMEN!!



Det finns flera olika saker som man uppskattar att folk i sin närhet visar... men de jag tycker är viktigast är nog att de personer som är i min närhet är ÄRLIGA...



Brorsan fick lägga en snygg macka till Skog i förlängningen då de vann TV-matchen mot Jönköping med 5-4... Han hann även med att göra 3-3 målet oxå med en backhand, inte ofta matte hänger in bollarna med den sidan av bladet men de var snyggt.. Saknade dock den utlovade målskesten :(

Dock så såg jag bara sista perioden då jag var helt utslagen av en tung migränattack igår eftermiddag.. Har aldrig haft så ont i huvudet tror jag.. Kändes som om jag skulle kräkas... USCH!! men mår bättre nu som tur är...


 
Klicka HÄR och ni får testa ett skojigt lir.. har ännu inte tagit mig till tredje perioden men jag krigar på...



Vill tacka Loove och Visby IBK återigen för att jag fick vara med och träna med dom då jag var på ön förra veckan... Lycka till i fortsättningen på serien och Svensk Innebandy behöver Visby minst i div 1!!!



Äntligen vare klart det som varit på gång ett tag... Micke "storslaskarn" Eriksson kommer tillbaka till oss efter ett och ett halvt år nere i Jönköping!! Micke är en högerback med bra spelsinne och ett grymt skott, precis vad vi behövde nu inför andra hälften av serien!!

Välkommen hem Micke!!!

image28
Hoppas på att få se Micke köra flygplanet många gånger nu :)



Näe måste sova nu.. klockan ringer om 6 timmar å 27 min... sjukt tidigt... men men...

Höres..

/#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0